Το 2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmusplus

2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας
2017 – 2020

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmusplus, έχουμε τη μεγάλη χαρά να έχει εγκριθεί και ξεκινήσει η συνεργασία του σχολείου μας, δηλαδή του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας, με δύο ευρωπαϊκά σχολεία για τρία συναπτά σχολικά έτη. Η τριετής συνεργασία θα έχει την ανάλογη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή΄Ενωση. Το θέμα του προγράμματος είναι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η αειφόρος ανάπτυξη, τα «πράσινα» οικολογικά σχολεία και κυρίως η επικοινωνία, γνωριμία και συνεργασία των μαθητών και εκπαιδευτικών των σχολείων μας με σκοπό ένα καλύτερο μέλλον και περιβάλλον από αυτό που τους κληροδοτήσαμε.Τα σχολεία που συνεργαζόμαστε είναι το επικεφαλής ΓκέτεΓκυμνάσιουμ(GoetheGymnasium) στο Κάσελ της Γερμανίας, που είναι  το οργανωτικό σχολείο του προγράμματος και έχει μεγάλη ιστορία και παράδοση αλλά και υψηλό επίπεδο εγκαταστάσεων και σύγχρονου εξοπλισμού, και το ΙστιτούτοΕϊνάουντιΚασαρέλιςΓκαλιλέι(IstitutoScolasticoEinaudiCasaregisGalilei) στη Γένοβα της Ιταλίας που μας προσφέρει τεχνολογική γνώση και στήριξη ως τεχνολογικό εκπαιδευτικό ίδρυμα ανώτερου επιπέδου με μαθητές ηλικίας Λυκείου.

” Η δύναμή μας είναι οι διαφορές μας”, όπως τονίζει η επικεφαλής του προγράμματος Christina Kauffeld από το Κάσελ, ενώ την τριάδα συμπληρώνει το δικό μας σχολείο , το 2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας,προσφέροντας γνώση για την χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά την αρχαιότητα, έχοντας όλη την εικαστική, γραφιστική, δημοσιογραφική,  και καλλιτεχνική επιμέλεια και διοργανώνοντας τα πλαίσια των εικαστικών εκθέσεων, την οπτικοποίηση του υλικού στις τρεις χώρες καθώς και την έντυπη και ψηφιακή δημοσίευση των καλλιτεχνικών, τεχνολογικών, επιστημονικών , κοινωνικών και ιστορικών μελετών των μαθητών. Επιπλέον, και τα τρία σχολεία θα συνεργαζόμαστε με δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και τεχνολογικά ινστιτούτα, βιομηχανίες, δήμους, επιστήμονες,  δημοσιογράφους και αναλυτές και των τριών χωρών.

Οι εκπαιδευτικόι των τριών σχολείων και οι μαθητές που εμπλέκονται στο πρόγραμμα έχουν ήδη ξεκινήσει τις πρώτες επαφές και ολοκλήρωσαν τις πρώτες εργασίες, ενώ η προετοιμασία του προγράμματος είχε ξεκινήσει από τις αρχές  Ιανουαρίου του 2017 και αισίως φτάσαμε στην έγκρισή του στις αρχές Σεπτεμβρίου. Φέτος διανύουμε  το πρώτο σχολικό έτος που εργαζόμαστε πάνω σε αυτό θα συνεχίσουμε μέχρι τη λήξη του προγράμματος τον Ιούνιο του 2020. Για την πορεία του, τις συνεργασίες και τα έργα των μαθητών θα ενημερώνονται η εκπαιδευτική κοινότητα, οι γονείς και κηδεμόνες, καθώς και η τοπική και ευρύτερη κοινωνία μέσα από δημόσιες αναρτήσεις και με ειδικό ψηφιακό περιοδικό πουδημιουργεί φέτος το σχολείο μας.

Το πρόγραμμα, εκτός από συνεχή επικοινωνία καθηγητών και μαθητών από τις τρεις χώρες μέσω του διαδικτύου σε ειδικές εκπαιδευτικές πλατφόρμες,  περιλαμβάνει και δύο μετακινήσεις ομάδωνμαθητών του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας, μία κατά το δεύτερο σχολικό έτος του προγράμματος (2018- 2019) στο Κάσελ της Γερμανίας και μία κατά το τρίτο σχολικό έτος του προγράμματος (2019 – 2020) στη Γένοβα της Ιταλίας. Ζητούμενο αυτών των συνεργασιών, εκτός απο το εκπαιδευτικό κομμάτι και την απόκτηση δεξιοτήτων, γνώσεων και επιμόρφωσης, είναι και η γνωριμία με άλλες κοινωνίες, την ιστορία τους, τη γλώσσα, τον πολιτισμό, τις οικογενειακές αξίες, καθώς και η επαφή με την καθημερινότητα των ανθρώπων, τις συνήθειες, την κουζίνα και τη φύση της ευρύτερης περιοχής κάθε σχολείου..

Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα δεν εντάσσεται πλήρως στο σχολικό ωράριο παρά μόνο σε περιορισμένη έκταση για καθηγητές και μαθητές που συμμετέχουν στην παιδαγωγική του ομάδα, οπότε απαιτεί  πολύ προσωπικό χρόνο των εκπαιδευτικών για την οργάνωση, την υλοποίηση και τηδιάχυση των εργασιώναλλά και μέρος από τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών που αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν με μεγάλη χαρά εργασίες στα πλαίσια του προγράμματος.

Ήδη έχει πραγματοποιηθεί η πρώτη οργανωτική συνάντηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών στο Κάσελ της Γερμανίας, στο GoetheGymnasium,τον Οκτώβριο του 2017, με τη συμμετοχή της εκπαιδευτικού Ανδρέου Αικατερίνης.

Διαμορφώθηκε και εξοπλίστηκε αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου με τη χρηματοδότηση του προγράμματος.

Τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2017 οι μαθητές δημιούργησαν σκίτσα, λογότυπα και κόμικς, εικονογραφήσεις και αφίσεςσχετικά με το θέμα. Ερεύνησαν, προβληματίστηκαν, συζήτησαν  και συνέταξαν εργασίες και άρθρα για τις ανανεώσιμες πηγες ενέργειας, την κλιματική αλλαγή, τις συχνές  οικολογικές καταστροφές και το δυσοίωνο μέλλον που θέλουμε να αποφύγουμε με σωστή ενημέρωση και αλλαγή νοοτροπίας.

Δημιουργήθηκε ψηφιακό ημερολόγιο εργασιών κοινό για τα τρία σχολεία, έγινε ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς και κηδεμόνες, μαθητές επισκέφθηκαν την εικαστική έκθεση landart και μελέτησαν τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών σε έργα τέχνης που ενώνουν τη φύση με τον άνθρωπο στέλνοντας ηχηρά μηνύματα, σχεδίασαν τα δικά τους εγχειρήματα εμπνευσμένα από την έκθεση, φωτογράφησαν τα έργα και συνέταξαν φύλλα εργασίας.

Παράλληλα προετοιμάζουμε την υποδοχή των μαθητών από το Γερμανικό και Ιταλικό σχολείο που θα μας επισκεφθούν τον Απρίλιο του 2018, ενώ ξεκινούν και οι συνεντεύξεις αρμοδίων, επιστημόνων, ειδικών και ερευνητών από μαθητές. Στο επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει και το πρώτο ψηφιακό περιοδικό με άρθρα, ερευνητικές εργασίες, τεχνικά σχέδια και εικαστικά έργα των μαθητών. Την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος απαρτίζουν οι εκπαιδευτικοί:

Α. Γούναρης , Κ.Ανδρέου ,Γ. Βασιλόπουλος , Ε.Καρβουνιάρη , Α. Ραμπαβίλα, Σ.Σαλβάνου ,Χ. Σπυρόπουλος ,Μ. Τζαβάρα ,Ε. Χάρδα

Για περισσότερα Πατήστε ΕΔΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.