«Τυχερά Παίγνια στην Ελλάδα της κρίσης: Οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις των τυχερών παιχνιδιών»

Share Button

alexopoulos imeridaΕπιστημονική Ημερίδα με θέμα:

«Τυχερά Παίγνια στην Ελλάδα της κρίσης: Οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις των τυχερών παιχνιδιών»

Το Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου αποτελεί ένα καινοτόμο Τμήμα στον χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την Ελλάδα, με στόχο την προαγωγή της επιστήμης της Διοίκησης του Αθλητισμού (Sport Management). Υπηρετώντας την επιστήμη αυτή και προάγοντας τη διασύνδεση του Πανεπιστημίου με την αγορά, το Τ.ΟΔ.Α. έχει σχεδιάσει μια σειρά από δράσεις, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που άπτονται του αθλητισμού στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας των δράσεων αυτών το Τ.Ο.Δ.Α. διοργανώνει στην Αθήνα , την Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016, με επιστημονικό υπεύθυνο τον Επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, κ. Παναγιώτη (Τάκη) Αλεξόπουλο, Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Τυχερά Παίγνια στην Ελλάδα της κρίσης: Οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις των τυχερών παιχνιδιών». Η Ημερίδα θα γίνει στην Αίθουσα Συνεδρίων της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης & Επικοινωνίας (Φραγκούδη 11 & Αλ. Πάντου, Καλλιθέα) και σκοπός της είναι «να δώσει την ευκαιρία στην ακαδημαϊκή κοινότητα αλλά και σε παράγοντες της οικονομικής ζωής να εκφράσουν ανησυχίες, προβληματισμούς αλλά και προτάσεις για αποτελεσματικότερες μορφές διοίκησης των τυχερών παιγνίων. Το αθλητικό στοίχημα συνδέεται με τον πολιτισμό, το θέαμα, τη βιομηχανία και την οικονομία. Είναι ένα φαινόμενο πανάρχαιο και παγκόσμιο και δεν πρέπει να λησμονούμε ότι στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης η δραστηριότητα των τυχερών παιχνιδιών, όταν λειτουργεί υπεύθυνα, αποτελεί και το φθηνότερο τρόπο ψυχαγωγίας», τονίζει ο κ. Αλεξόπουλος, ο οποίος διδάσκει το μάθημα «Οργάνωση Αθλητικού Στοιχηματισμού» στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η ελληνική Πολιτεία σχετικά με την οργάνωση, τον έλεγχο, τη ρύθμιση και εποπτεία του αθλητικού στοιχήματος καλεί όλους μας να προσπαθήσουμε, ώστε αφενός μεν οι πάροχοι υπηρεσιών στοιχηματισμού να κατανοήσουν τη σημασία του για τον αθλητισμό και την ευθύνη που έχουν αναλάβει απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, αφετέρου δε το Κράτος να ανταποκριθεί στην αποστολή του αλλά και να αναγνωρίσει τον κλάδο των παρόχων ως μια σημαντική οικονομική δραστηριότητα που στηρίζει τον αθλητισμό αλλά και την ελληνική οικονομία.
Για το λόγο αυτό απαιτείται μια σύγχρονη και διαρκής ρύθμιση της σύγχρονης βιομηχανίας τυχερών παιγνίων χωρίς αποσπασματικές και κατακερματισμένες προσεγγίσεις.

Οι εταιρίες στοιχηματισμού πλέον αποτελούν τις σύγχρονες βιομηχανίες τυχερών παιγνίων που προσαρμόζονται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες που επικρατούν στο επιχειρηματικό περιβάλλον, το οποίο, λόγω του ότι έχει να αντιμετωπίσει ανταγωνισμό που ξεπερνά τα σύνορα της Ελλάδας, θα πρέπει να ρυθμίζεται ορθολογικά, με σωστό σχεδιασμό και ολοκληρωμένες προτάσεις μάρκετινγκ. Στόχος, επίσης, ενός ορθολογικού ρυθμιστικού πλαισίου για τη λειτουργία των εταιρειών αυτών θα πρέπει να είναι η αύξηση των εσόδων του επαγγελματικού ή ακόμα και ερασιτεχνικού αθλητισμού, η παράλληλη αύξηση των εσόδων του κράτους και η προστασία, τόσο των εταιρειών στοιχηματισμού μέσα από ένα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον , όσο και των παικτών ώστε να οριοθετείται η ψυχαγωγία και να περιορίζονται φαινόμενα εξάρτησης και λοιπών κοινωνικών προβλημάτων.

Καθοριστικός παράγοντας που επηρεάζει αλλά και επηρεάζεται από την παρουσία των τυχερών παιγνίων στην οικονομία και στην κοινωνία, είναι η τεχνολογική ανάπτυξη. Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παικτών βελτιώνονται υφιστάμενα προϊόντα και υπηρεσίες ενώ παράλληλα αναπτύσσονται νέα με τη συμβολή της τεχνολογίας. Τα ήδη διαθέσιμα αλλά και τα νεότερα τεχνολογικά προηγμένα προϊόντα που αφορούν στα τυχερά παίγνια προβάλλονται άμεσα και έμμεσα από παραδοσιακά μέσα μαζικής επικοινωνίας αλλά και νέα τεχνολογικά εξελιγμένα δίκτυα πληροφόρησης και κοινωνικής δικτύωσης. Ο ρόλος της διαφήμισης των τυχερών παιγνίων φαίνεται να αποκτά νέο πρόσωπο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής και των τεχνολογικών προκλήσεων, όπου ο ίδιος ο παίκτης ενός τυχερού παιχνιδιού μπορεί να μετατραπεί συνειδητά ή ασυνείδητα σε διαφημιστή του.

Η μεγάλη λοιπόν πρόκληση που εμφανίζεται είναι η καλλιέργεια κουλτούρας και υπεύθυνης συμπεριφοράς παίχτη. Είναι επομένως απαραίτητη η συνεργασία όλων των φορέων που εμπλέκονται στα τυχερά παίγνια ώστε να εντοπίζονται και να αντιμετωπίζονται φαινόμενα διαφθοράς από τα οποία κινδυνεύει και η αξιοπιστία των τυχερών παιγνιδιών αλλά και η φήμη , υποστήριξη και ανάπτυξη των σχετικών αθλητικών δρώμενων.

Με αυτή την ενέργεια το Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού φιλοδοξεί να ανοίξει το διάλογο μεταξύ κοινωνίας, δημόσιου κρατικού πανεπιστημίου και εμπλεκόμενων φορέων που ασχολούνται αυτή τη στιγμή με τη διαχείριση, οργάνωση τυχερών παιγνίων στη χώρα μας. Οι προσκεκλημένοι ομιλητές πιστεύουμε ότι θα μπορέσουν να συνεισφέρουν με τη γνώση, την εμπειρία και τις ακαδημαϊκές προτάσεις τους στη δημιουργία ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που θα προασπίζει το κοινό συμφέρον και θα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο ανάπτυξης, τόσο του ελληνικού αθλητισμού όσο και της ελληνικής οικονομίας μέσα από την αξιοποίηση της βιομηχανίας των διαδικτυακών παιχνιδιών.

Share Button

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.