Διατροφικά Tips για το χειμώνα

Ο Χειμώνας, είναι μια εποχή του χρόνου που δεν χαρακτηρίζεται και ως η αγαπημένη των Ελλήνων. Είμαστε ένας λαός, που αγαπάμε τον ήλιο και την θάλασσα και δεν είναι καθόλου τυχαίο, πως πολλοί τους Χειμερινούς μήνες έχουν ιδιαίτερα πεσμένη ψυχολογία.
Ο Χειμώνας συνδιάζει το πολύ κρύο με το λίγο φώς. Δύο στοιχεία που ευνοούν, την πτώση του ανοσοποιητικού μας συστήματος ( κρυολογήματα και ιώσεις ) αλλά και την πτώση της σεροτονίνης ( της λεγόμενης ορμόνης της χαράς) με αποτέλεσμα κακή διάθεση και μελαγχολία.
Άς δούμε, λοιπόν, μερικά διατροφικά μυστικά για να έχουμε δυνατό ανοσοποιητικό αλλά και καλή διάθεση τις κρύες ημέρες του Χειμώνα.

ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΣΑΙ: Είναι πλούσιο σε κατεχίνες, οι οποίες ενισχύουν το ανοσοποιητικό.Επίσης περιέχει καφείνη, η οποία αυξάνει την θερμοκρασία του σώματος αλλά και την ενεργητικότητα του ατόμου.
ΚΟΤΟΣΟΥΠΑ: Περιέχει την κυστείνη, η οποία βοηθάει τους πνεύμονες και την μύτη να απομακρύνουν την βλέννα.
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ: Το ελαιόλαδο προσφέρει ενέργεια. Περιέχει βιταμίνη Ε, η οποία βοηθάει στην καλή κυκλοφορία του αιματος, άρα και στο πρόβλημα των παγωμένων χεριών και ποδιων.
ΓΙΑΟΥΡΤΙ: Τα καλά βακτήρια ( προβιοτικά ) που περιέχει το γιαούρτι, μπορούν να λειτουργήσουν ώς αντισώματα σε διάφορες λοιμώξεις.
ΒΙΤΑΜΙΝΗ C: Την βρίσκουμε στα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, μανταρίνια ) και στα φυλλώδη λαχανικά. Επιπλέον δεν ξεχνάμε να βάζουμε λεμόνι στο φαγητό μας.
ΣΤΡΕΙΔΙΑ: Ο ψευδάργυρος που βρίσκεται στα στρείδια, είναι ενα μεταλλικό στοιχείο που καταπολεμά τα συμπτώματα της γρίπης.
ΒΙΤΑΜΙΝΗ D: Έρευνες έχουν δείξει πως η βιταμίνη d, μπορεί να επηρεάσει θετικά τα επίπεδα της σεροτονίνης μιας απο τις βασικές ορμόνες που επηρεάζουν θετικά την διάθεση μας. Την βρίσκουμε στον σολωμό, το συκωτι και στον κρόκο του αυγού.
ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ: Είναι κάτι που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε όλες τις εποχές του χρόνου.

Μάρθα Μπακοπούλου

marthadiatrofi@gmail.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.