Γιάννης Αλεξόπουλος: Από τα αεροσκάφη στην παραγωγή κορινθιακής σταφίδας

Ο 26χρονος από το Περιστέρι Αμαλιάδας, διακινεί το προϊόν του με δικό του brand name

Ο αγρότης, σήμερα, επιβάλλεται να έχει την αντίληψη της αγοράς και να μπορεί να δώσει από νωρίς ταυτότητα στο προϊόν του, αναφέρει ένας άνθρωπος που χωρίς αγροτικό υπόβαθρο κατάφερε να παράγει, να τυποποιεί και να εμπορεύεται το δικό του προϊόν. Ο λόγος για τον Γιάννη Αλεξόπουλο από το χωριό Περιστέρι Αμαλιάδας, που πριν τρία χρόνια αποφάσισε να αφήσει την Αθήνα και να αρχίσει να καλλιεργεί κορινθιακή σταφίδα στην οικογενειακή περιουσία. «Δεν είχα καμία σχέση με τη γη, σπούδασα ηλεκτρολόγος αεροσκαφών και όταν βρέθηκα μπροστά στο δίλημμα Ελλάδα ή εξωτερικό πήρα την απόφαση να αρχίσω να καλλιεργώ τον ανεκμετάλλευτο κλήρο που διέθετε η οικογένεια μου». Αυτήν τη στιγμή, ο 26χρονος αγρότης καλλιεργεί κορινθιακή σταφίδα, ενώ διαθέτει 70-80 στρέμματα ψυχανθών και 11 στρέμματα ελαιώνων.

Παραγωγή και τυποποίηση

Ο Γ. Αλεξόπουλος συνδυάζει πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα αφού, όπως αναφέρει στην «ΥΧ», την ενασχόλησή του με την αγροτική παραγωγή την αντιλαμβάνεται ως επιχείρηση. Η νοοτροπία αυτή τον οδήγησε όχι μόνο στην παραγωγή κορινθιακής σταφίδας, αλλά και στην τυποποίηση και εμπορία αυτής. «Όταν πήγα να δώσω τη σταφίδα, μου είπαν 90 λεπτά το κιλό. Την πήρα, λοιπόν, όλη, έβγαλα μία άδεια οικοτεχνίας και άρχισα να τη συσκευάζω στο σπίτι μου. Αυτήν τη στιγμή, ετοιμάζω και μια μεγάλη εξαγωγή για Ρουμανία».

Όπως μας πληροφορεί ο 26χρονος αγρότης, εμπορεύεται το προϊόν του με το δικό του brand name, «ilis farm», και βρίσκεται σε συνεργασία με πωλητές και καταστήματα, όπου διοχετεύει το προϊόν του στην αγορά ως super food, καθώς το κτήμα παράγει προϊόν υψηλής ποιότητας. «Πρέπει να δώσεις ταυτότητα στο προϊόν σου από την πρώτη στιγμή, και να γνωρίσεις το καταναλωτικό κοινό που θα στοχεύσεις. Το πιο δύσκολο είναι να εισχωρήσεις στα μαγαζιά, ώστε να γίνει γνωστό το προϊόν. Πρέπει να αρχίσεις να γυρνάς τα μαγαζιά και να φτιάξεις τα δικά σου πελατολόγια. Εγώ αυτό που έκανα ήταν να αφήνω δείγματα δωρεάν για να δοκιμάσουν το προϊόν. Τον τελευταίο, όμως, καιρό υπάρχει μία τάση ο καταναλωτής να επιλέγει απευθείας τον παραγωγό».

Εκπαίδευση

Για τον Γ. Αλεξόπουλο, η εκπαίδευση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για να μπορέσει κάποιος να είναι καινοτόμος και να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις της διεθνούς αγοράς. «Ένας άνθρωπος που δεν έχει μόρφωση, δεν μπορεί να κατανοήσει τα προβλήματα που θα δει μπροστά του, ούτε το τι ζητάει σήμερα η αγορά». Αυτό που επισημαίνει είναι πως το κράτος, μαζί με τα προγράμματα νέων αγροτών, θα μπορούσε να παρέχει προγράμματα κατάρτισης που θα αφορούν τη ζωική ή τη φυτική παραγωγή και ο καθένας μετά να εξειδικεύεται στον τομέα του.

Συνεταιρισμός

Ο 26χρονος αγρότης προωθεί το συνεταιριστικό κίνημα, καθώς αντιλαμβάνεται πως είναι ο μόνος τρόπος να σταθεί η ελληνική παραγωγή στις διεθνείς αγορές. «Οι αγρότες, δυστυχώς, είναι διστακτικοί όταν πρόκειται για την ένταξή τους σε έναν συνεταιρισμό. Παρόλα αυτά, η συνεργασία είναι ένα μέσο επιβίωσης και ανάπτυξης, γι’ αυτόν τον λόγο και επειδή δεν θέλω να χάσω το brand name των προϊόντων μου, βρίσκομαι σε συζητήσεις ώστε να το παραχωρήσω σε έναν συνεταιρισμό, μαζί με τα καταστήματα που συνεργάζομαι, κρατώντας ένα μεγαλύτερο ποσοστό και με αυτόν τον τρόπο να καταφέρουμε να ανοιχτούμε και στην Ευρώπη».

Μελλοντικά σχέδια

Η αύξηση της παραγωγής της κορινθιακής σταφίδας βρίσκεται στους επόμενους στόχους του Γ. Αλεξόπουλου, ενώ ο μέσα στα άμεσα σχέδια είναι η δημιουργία μιας καθετοποιημένης μονάδας παραγωγής γάλακτος με το ίδιο brand name. «Είμαι έτοιμος να ξεκινήσω τη δημιουργία της καθετοποιημένης μονάδας. Αυτό που περιμένω μόνο είναι να βγουν τα σχέδια βελτίωσης».

Οι παραπάνω στόχοι του Γ. Αλεξόπουλου εντάσσονται στη λογική ότι για να αναπτυχθεί σήμερα ο αγρότης, πρέπει να απλωθεί σε περισσότερες από μία δραστηριότητες και προϊόντα.

http://www.ypaithros.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.